Mapa Slumportu

Najwieksza z obecnie zamieszkałych dzielnic GEO-9. Położona nad morzem, niegdyś pełniła rolę portu i centrum handlu. Wraz ze spadkiem temperatury dzielnica zaczęła się wyludniać. Kiedy zamarzła zatoka, a port przestał działać, cała okolica zamieniła się w slums. Tak powstałą obecna nazwa dzielnicy - Slumport.

Obecnie dzielnica nie cieszy się dobrą reputacją. Jest uważana za siedlisko biedy, nietolerancji, kolebke gangów oraz miejsce naboru taniej siły roboczej.

Życie w Slumporcie[edytuj | edytuj kod]

Popularna karykatura przedstawiająca przeciętnego mieszkańca Slumportu

Większość mieszkańców utrzymuje się z pracy w fabrykach Furnasu, inni zajmują się szabrownictwem, jeszcze inni prowadzą swoje małe firemki lub przyłączają się do gangów. Szczęśliwcy znajdują zatrudnienie w niezależnych zakładach Nowego Portu.

Ludzie żyjący w Slumporcie najczęściej ledwo wiążą koniec z końcem, są przemęczeni, opryskliwi, przemarznięci i generalnie wrogo nastawieni do obcych. Żyjąc w tej zaniedbanej części miasta nauczyli się radzić sobie na własną rękę. Każda część dzielnicy poradziła sobie na swój sposób.

Z drugiej jednak strony, mieszkańcy Slumportu cieszą się reputacją ludzi o twardych charakterach, ciężko pracujących, pomysłowych i zaradnych. Tylko dzięki ich przedsiębiorczości i niezależnej inicjatywie instalacje grzewcze i energetyczne Podbrzusza jeszcze działają, a Nowy Port uchodzi za jedno z lepiej zarządzanych miejsc w całym mieście.

Przestępczość[edytuj | edytuj kod]

Prawdziwą plagą Slumportu są wszechobecne gangi. Czyni to z dzielnicy, a głównie z Podbrzusza i Starych Doków prawdziwą arenę walk między grupami przestępczymi, Syndykatem i Ulicznymi Oficerami. Mieszkańcy dzielnicy nauczyli się jak radzić sobie w tak niebezpiecznym środowisku, jednak przejezdni często padają ofiarą ulicznej wojny. Nie czyni to ze Slumportu najpopularniejszej dzielnicy.

Popularnym powiedzeniem jest, żeby zamieszkać w Slumporcie trzeba być przestępcą, lub nim się stać. Jest to oczywiście nieprawda.

Nastroje społeczne[edytuj | edytuj kod]

Slumport wże. Zmęczni ubóstwem, ludzie karmieni przez media antyrządową propagandą wręcz czekają na pretekst by wyjść na ulicę. Jedynym wentylem bezpieczeństwa rozładowujących niespokojną atmosferę jest sport, a w szczególności bardzo popularna Astropiłka.

Ze względu na ryzyko zamieszek ilość patroli Ulicznych Oficerów, na ulicach Slumportu, kilkukrotnie wzrosła.

Klimat[edytuj | edytuj kod]

Najbardziej wysunięta na południe dzielnica GEO-9 ma najostrzejszy klimat w całym mieście. W większości dzielnic temperatura utrzymuje sie na poziomie od -20 do -30 stopni, jednak w nadbrzeżnych rejonach Starych Doków, czy Nowego Portu spadaść może nawet do -40. Prawdziwym biegunem zimna całego GEO-9 jest Stormwatch. Panująca tam niemal akrytczna temperatura potrafi w zimie spaść nawet do -60 stopni. Ewenementem jest północna, leżąca niedaleko terraformera G4, część CityView, w której temperatura wzrasta nawet do -2 stopni.

Obszary[edytuj | edytuj kod]

  • CityView - położony na zachodnim wybrzeżu kawałek miasta. Rozpościera się z niego widok na GeoCity, lecz największą atrakcją tego rejonu jest wyższa temperatura oraz dostęp do niezamarznietej części morza.
  • Stormwatch - biegun zimna całego GEO-9. Miejsce w którym tylko szleńcy chcieli by mieszkać.
  • Terraformer-6 - powoli stygnący terraformer. Jedeno z największych zmartwień mieszkańców Podbrzusza.
  • Nowy Port - spokojne osiedle zarządzane przez wspólnotę obywatelską. Najbezpieczniejsza część dzielnicy. Serce średniej wielkości biznesu.
  • Podbrzusze - główna "sypialnia" GEO-9. Blisko 30% pupulacji całego miasta mieszka w tej ciasnej i zaniedbanej dzielnicy.
  • Stare Doki - praktycznie opuszczone tereny starego portu. Główny teren oparcji wielu gangów oraz schronienie dla mutantów, kultystów i wywrotowców.