Plątanina ciepłowniczych rur, wąskich alejek, silosów, dystrybutorów plazmy i innych, obecnie opuszczonych instalacji. Niegdyś główna linia transmisyjna energii i surowej plazmy na tereny Furnasu, dziś nieużywana, rdzewieje i popada w ruinę.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Ciągnące się w nieskończoność rury i silosy to stały element krajobrazu Labiryntu

Ochrona patroluje teren wokół Głównej Rozdzielni Plazmy

Podziemia Labiryntu skrywają wiele tajemnic

Samotny szabrownik w podziemiach Labiryntu

Labirynt pierwotnie był częścią Furnasu zaplanowaną pod instalacje termiczno - energetyczne. Ze względów bezpieczeństwa początkowo nie udostępniono go pod prywatną zabudowę czy zakłady produkcyjne.

Ne jego terenie znajdowała się główna rozdzielnia plazmy, odpowiedzialna za dystrybucję energii do północnej części przemysłowej dzielnicy.

Wraz z rozwojem miasta ceny gruntu zaczęły rosnąć i władze, po wprowadzeniu dodatkowych zabezpieczeń, postanowiły zezwolić na częściową zabudowę terenu. Na przestrzeni kilku lat dzielnice zabudowano fabrykami i innymi zakładami produkcyjnymi

Kryzys[edytuj | edytuj kod]

Po awarii terraformerów wszyscy zaczęli nerwowo patrzeć na trzęsące się i wydające dziwne dźwięki instalacje. Realne zagrożenie eksplozją czy rozszczelnieniem przewodów przyczyniły się do wyludnienia dzielnicy. Znaleźli się jednak przedsiębiorcy dla których niskie ceny gruntu z nadmiarem rekompensowały ryzyko plazmowej zagłady.

Awaria Geoterraformera G2[edytuj | edytuj kod]

Katastrofa Drugiego była początkiem końca Labiryntu. Chwilę po awarii wiele przewodów plazmy zostało uszkodzone, nieraz doprowadzając do uszkodzeń zakładów i mniejszych rozdzielni. Władze zablokowały większość kanałów transmisyjnych, starając się oddzielić sprawne terraformery od uszkodzonych, grożących katastrofą źródeł energii.

Obecnie[edytuj | edytuj kod]

Labirynt cały czas pompuje ciepło i energię do zakładów Furnasu, jednak wykorzystywane jest około 20% pierwotnej wydajności całej instalacji. Opuszczone, popadające w ruinę lub już kompletnie zniszczone zakłady produkcyjne, są regularnie plądrowane przez bandy szabrowników. Między rurami, w ruinach fabryk lub w podziemnych instalacjach szukają schronienia uchodźcy, odmieńcy i odszczepieńcy.

Miejsca godne uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Główna Rozdzielnia Plazmy GEO-9 - największa instalacja energo-ciepłownicza w całym mieście. Zbudowana w centrum opuszczonej dzielnicy jest pilnowana przez kilka niezależnych firm ochroniarskich i prawdopodobnie wojsko.
  • Podziemia Labiryntu - ciagnąca się pod całym miastem sieć tuneli i rur, zamieszkana przez mutantów, wyznawców Mrocznych Bogów i przeróżne pomioty Hordy.